Get the flash player here: http://www.adobe.com/flashplayer

jueves, 17 de marzo de 2011

CITA AMB L'AUTOR: Enric Lluch


Et proposem llegir-te, si no ho has fet, TEMPS DE CONQUESTA. El dimecres 7 d'abril a les 19,30 ens trobarem amb Enric Lluch, l'autor, per parlar de la seua obra en general però sobre tot d'aquest llibre. Ho farem al Centre Cultural Ausiàs March, en mig de l'exposició Jaume I i el seu temps que ens ha cedit la Fundació Bromera i que pots vore a partir del dia 27, que la inagurarem.
A la biblioteca tenim alguns exemplars de la novel·la.
Animat. Sigues de Polinyà o de qualsevol altre lloc pots vindre igual.
¿Quantes ocasions tens per parlar d'un llibre amb el seu autor?


lunes, 14 de marzo de 2011

DE LES NOVETATS DE MARÇ.....(2)


EL ANGEL PERDIDO, Javier Sierra.
És comparable a La Cena Secreta. Enganxa com aquella, et lliga de tal forma a la intriga que no pots deixar el llibre un momentet. La trama és d el'estil i temàtica de Javier Sierra. Agafa una realitat, uns monuments, uns llocs, uns fets històrics i els dona una interpretació o els afegeix una acció inesperada, propia. Pots compartir o no les seues teories però té una gran habilitat per fer-les creibles. Com en algunes novel·les, ara que és fàcil fer-ho, resulta interessant anar consultant alguns llocs, personatges, fets, històrics, sectes, etc, en internet. T'enriqueix al temps que llegeixes i t'ajuda a crear-te la teua propia oponió. Que sempre interessa.

DE LES NOVETATS DE MARÇ.....


NUEVA YORK, d'Edward Rutherfurd.
He de confesar que no coneixia a l'autor però he disfrutat amb aquesta novel·la que vaig vore recomana en algunes revistes i webs. Em varen atraure els comentaris, tot i que desconfiava per si eren tan sols publicitats. Però realment m'ha agradat; ha sigut un plaer llegir-la. No tenia massa interés en anar a Nueva York, encara que a algú li semble extrany, i ara m'agradaria poder recorrer els llocs que apareixen ahí descrit i encara es conserven. Compta la història de la ciutat al llarg de vora 400 anys, des de mitjans del segle XVII fins al 11-S. Està composta de varies generacions d'unes quantes fàmilies molt diferents; totes en algún moment acaben creuant-se, relacionant-se o enfrontant-se i encara que en algún moment semble que este o aquell personatge queda com tallat, com si li faltara alguna cosa o no saps ben be que passa,... cap problema que més endavant eixirà tot.
Al llarg del llibre he tingut que cobrir la curiositat per ampliar la informació d'alguns fets, o per vorer la localització d'algún lloc però sobre tot de buscar fotos d'edificis, monuments, etc, més quant més en apropem a l'actualitat.
Sobre l'autor està interessant el que es comenta a Hislibris; també està interessant la web que han creat amb fotos de Nueva York (pero busqueu a internet que en surten eixes i moltes més).

REVISTA NOVETATS MARÇ


Ha sortit ja la revista de novetats del mes de març. Els qui esteu a la llista de correu de la Biblioteca ja l'haureu rebuda els qui no podeu baixarla ACÍ.
Destacar l'entrada d'alguns documentals sobre astronomia, dos pel·lícules de majors i dos per a xiquets. Resenyar l'increment dels llibres que formen la Biblioteca per a pares; recordeu que és un apartat a la secció d'infantil amb llibres dirigits a pares/mares. En aquest cas hem incorporat:
- La relación con otros niños y el acoso escolar
- Técnicas báscias para educar.
- Mejorar la autoestima.
- El trastorn del nen consentit.
La secció de cuina s'incrementa amb dos noves obres: La biblia de los alimentos (informació sobre la composició dels aliments) i 365 recetas de pasteles y galletas, per als amants de la reposteria; són receptes fàcils.
De les novel·les millor vos parle en una altra entrada.

miércoles, 2 de marzo de 2011

UNA PUBLICACIÓ MOLT INTERESSANT GRATIS

El Centre Unesco de Catalunya ha publicat un llibre molt interessant: 2010, L'estat del Mon. La transformació de les cultures. El pas de la societat del consumisme a la sostenibilitat. Una llarga llista d'articles molt interessat i sumament variats en 268 pàgines que es podeu baixar de la pàgina del Centre Unesco Catalunya. Feu una ullada. Tarda un poc en baixar pel seu volum pero val el temps d'espera.

EL POEMARI DE POLINYÀ.

Per fi he pogut pujar el Poemari de Polinyà a internet. Com vos deia a l'altra entrada es una versió reduida on tan sols estan copiats els poemes original, aquells portat per l'autor o un familiar directe. Podeu trobar també dos indes on podeu vore el llistat de persones que ha portat algún poema i també els poemes ordenats per l'autor que s'han portat. De totes formes si algún poema teniu curiositat, no està al Poemari penjat a internet,.... etc... sols heu de dir-ho i vos l'envie sense problemes.
Una vegada més gracies a tots els qui heu participat. Als altres.... a vore si a la pròxima s'animeu.

lunes, 28 de febrero de 2011

PRESENTACIÓ DEL POEMARI DE POLINYÀ

El cap de setmana ha estat poètic a Polinyà. El divendres per la nit la presentció/recital de poemes de Lola Torres Bañuls. Els presents disfrutarem de valent. El diumenge sou la presentació del Poemari.L'acte va comptar amb prou assistència tenint en compte que era un acte poètic; un centenar de persones per a escoltar i llegir poesia. Com a introducció i mentre esperavem al personal es passaren alguns videos trets de youtube amb poemes/cançons que havien sigut adoptats/triats per alguna persona. Després, com a Bibliotecari, i donada la benvinguda a tots vaig explicar els resultats de l'activitat i vaig llegir els primers poemes. En concret vaig començar amb el poema de Maria Carmen Arnau Orts que va enviar la Biblioteca d'Alfara del Patriarca, donat que fou el primer en aplegar.
Després diversos xiquets i xiquetes i alguns adults anaren llegint els poemes seleccionats; alguns llegiren poemes seus o de familiars que escrivien poesia, donant un punt prou fort d'emotivitat a l'acte. Destacar, i que em disculpen la resta, el treball del grup de dones musulmanes de Polinyà, que aportaren diversos poemes de Mahmud Darwish (vore el blog 08/02/2011). Mentre un xiquet llegia en àrab el poema A mi madre una xica el llegia en castella. Tancarem l'acte amb un video del que pot ser siga el poema més recitat/cantat en castella, Cantares, en la versió, obviament de Joan Manuel Serrat.
La intenció inicial era penjar ací el poemari però hi ha un parell de problemes. Es molt voluminos, principal problema. Un altre que m'han comentat es el de la recopilació de poemes amb autor i drets d'autor; no coment. Per tant el poemari sencer estarà a disposició de qui vullga, en paper, a la Biblioteca o l'enviare per correu electronic. El que vaig a fer és seleccionar el poemes originals, portats per els propis autors(o familiars) i penjar-los junt a l'index del que han portat i composa el poemari. Com un resum vaja.
Des d'ací moltes gràcies per al que heu participat. Estic molt content amb els resultats. Breument dir-vos que, a banda de la recopilació d'autors locals i el fet que alguns poetes s'hagen decidit a compartir el que escriuen per a ells mateix, m'ha agradat el saber que algunes persones han obert un llibre de poemes per primera vegada; m'ha agradat saber que al Col·lege l'Alcocera de Polinyà s'ha treballat la poesia a les aules per a conseguir que participaren. Faria més agraïments pero de moment pare.
He tret algunes conclusions. Per exemple, m'he adonat que deixar uns quants llibres de poesia damunt d'una taula sempre atrau algun curios/curiosa; un poc de marketing a la secció de poesia. Que hi ha més gent que escriu poesia, cadascú a la seua forma i en part els agrada compartir-la. Igual una de les conseqüencies és que de tant en tant ens reunim alguns i llegim allò que normalment guardem al calaix.